در تبلیغات کلیکی گوگل روزانه چه مواردی را بررسی کنیم؟

اینکه بدانید اکثریت قریب به اتفاق مخاطبین شما از چه کلیدواژه هایی برای یافتن سایت استفاده می کنند، بسیار ارزشمند خواهد بود. در این شرایط ایجاد فهرست کلمات کلیدی منفی به شما کمک می کند کلماتی که به سایت و کسب و کارتان مرتبط نیستند را از کمپین خود حذف کنید.
گزارش های مربوط به کوئری جستجو یا همان Search Query Reports
گزارش های مربوط به کوئری جستجو در گوگل، روش گسترده تری برای بررسی کلمات کلیدی منفی در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه بررسی این گزینه ممکن است جزو وظایف روزانه شما نباشد اما اگر نشانه هشداردهنده ای را مشاهده کردید باید به سراغ گزارش روز قبل بروید و همه چیز را بررسی کنید.
بودجه روزانه خود را بررسی کنید:
بودجه روزانه میانگین شما در ادوردز ثابت نیست. این موضوع بدین معنی است که باید کمپین و بودجه آن را به صورت روزانه مرور کنید و بتوانید آن را بر اساس تجزیه و تحلیل برخی از KPI های کلیدی تغییر دهید. این گزینه را با تغییر بودجه روزانه در گوگل ترکیب کنید که بودجه روزانه را تا ۲ برابر افزایش داده است و می توانید این بودجه را روزانه مانیتور کنید.
کاربرد رایج مدیریت بودجه در برگیرنده تغییراتی است که به صورت روزانه یا هفتگی ایجاد می شود. به عنوان مثال اگر متوجه شدید تبلیغ شما ترافیک زیادی در روزهای چهارشنبه دارد اما در روزهای دوشنبه ترافیک زیادی تولید نمی کند ممکن است بخواهید بودجه را در روز چهارشنبه افزایش دهید تا بازگشت سرمایه گذاری خود را بیشتر نمایید.
روش تحویل و ارائه تبلیغ (Ad Delivery Method)
بررسی بودجه به شما کمک می کند ببینید نیازی به تغییر در ارائه و تحویل تبلیغ دارید یا خیر. همانطور که می دانید ادوردز دو نوع روش تحویل و ارائه دارد:
- ارائه شتاب زده و سریع (Accelerated delivery) : این نوع ارائه به تبلیغ شما اجازه می دهد در اوایل روز نشان داده شود و قبل از ظهر بودجه آن به پایان برسد. شما زمانی این روش را انتخاب می کنید که از روش سرمایه گذاری خودکار در ادوردز استفاده کرده باشید
- ارائه استاندارد (Standard delivery) : این روش تبلیغ شما را به تدریج و در طول روز نمایش می دهد. اگر سرمایه گذاری و مزایده دستی را انتخاب کرده اید، کمپین تان به طور خودکار بر روی ارائه استاندارد تنظیم می شود.
نوع دستگاه (Device Type)
یکی دیگر از مواردی که بر روی بودجه روزانه اثر دارد نحوه صرف آن بر روی دستگاه های مختلف است. با افزایش و رشد کاربرد موبایل، درصد هزینه های صرف شده در موبایل در مقایسه با تبدیل می تواند کمی سردرگم کننده باشد و باعث از دست رفتن فرصت تبدیل برای دستگاه های دسکتاپی گردد. همانند بخش واژه های محبوب جستجو، گوگل بخشی به نام نوع دستگاه دارد که تفاوت کلیک، بازدید و تبدیل در دستگاه های مختلف را نشان می دهد. این موارد را هم بررسی کنید.

انطباق نکته کلیدی برای کمپین های PPC است:
زمانی که کمپین جدید PPC را آغاز می کنید، یکی از موارد کلیدی برای موفقیت، اطمینان از بررسی شاخص های کلیدی عملکرد، کلمات کلیدی و بودجه است. در این شرایط می توانید مواردی که باعث نگرانی تان شده است را شناسایی کنید و رویکرد خود را بر اساس آن تغییر دهید.
ایده کلی PPC تولید بازدیدکنندگان با کیفیت بیشتر است که به مشتری تبدیل می شود، اما اگر نتوانید کمپین خود را به صورت روزانه بررسی کنید، یک مشکل کوچک به یک بحران بزرگ تبدیل خواهد شد.
منبع:parsadwords.com